3 januari 2012

Året som gick

Här kommer nu slutligen en liten tillbakablick över 2011.



I januari flyttade vi från Åbo till Kristinestad, jag var arbetslös och lät mig inspireras av spännande färger och former i det gamla huset där vi blev inneboende. Och så fick jag en massa underbara, gamla tapetrullar.

Efter några veckor fick jag jobb på ett loppis som skulle öppna i början av februari. Plötsligt var det full fart som gällde.

Loppiset öppnade. Jag jobbade och jobbade. Och höll en inspirationsföreläsning om loppisfyndande i Närpes för vuxeninstitutet. Allt jobb och grubbel fick min tankspriddhet att skjuta i höjden.

I mars tog jag ut av min övertid och vi åkte skidor en vecka i alperna.

Stressen tog sig uttryck i urklipp.

I april var jag oerhört stolt över min mormorsrutefilt som blev klar.

I maj flyttade vi till en lägenhet med havsutsikt. Och jag jobbade mycket med att planera en modevisning på loppiset.

I juni var det sen dags för Second hand modevisningen på Reshop i Kristinestad. Det var stekhett och lyckat. Och så småningom semester.

I juli var det loppisrace i Purmo i dagarna tre.

Jag besökte också en utställning i Jakobstads stadsbibliotek med Inas imponerande och inspirerande återvinningsmode.

Och senare sa jag upp mig och sjukskrevs för utmattning. Det kom inte som en överraskning, för mig själv i alla fall. Mer och mindre utmattad hade jag egentligen varit flera år redan när jag väl gick till läkaren.

Johanna hälsade på i Kristinestad och vi byggde en sjukt fin koja i badhusparken.

I augusti plockade och åt jag blåbär.

I september bloggade jag om mattan som jag fyndade på gårdloppisevenemanget i juli i Kaskö. Den troligtvis mest välspenderade euron i mitt liv.

Hoppets stjärna öppnade loppis i Närpes och det var Bloppis i Vasa.

Jag pysslade en moodboard, en dörrgirlang och en tepåse.



Alldeles i början av oktober var jag i Stockholm tillsammans med Aja. Vi gick på Antik- och Kuriosamässan och besökte bakluckeloppis vid Täby galopp.



Jag gick på loppis i Björneborg med Johanna och i Ikalis och i Storå tillsammans med Maria.



I november registrerade jag min firma, fick mig en mentor, fyndade bl.a. en mockakjol och sydde en randig tröja. Och så började jag sy en galaklänning med tanke på bloggalan.

I december gick jag på bloggala, julpysslade i Min Morgon, sålde på julmarknad i Corner och paketerade julklappar i återanvänt material. Och så kom julen och nu är vi här.

2011 var utmattningen till trots ett år om jag ser tillbaka på med värme. Jag har lärt mig mycket, fått en mängd nya vänner, lyssnat på många inspirerande föreläsningar, blivit Martha och levt ut min kreativitet mera än tidigare.

Det som jag prioriterat bort har varit motion och tid att läsa. Det ska jag försöka hitta tid till det här året. Med mindre slösurfande borde det inte vara något problem. Så nu ska jag logga ut och ta itu med en bok jag lånade från biblioteket igår.

4 kommentarer:

Karin sa...

Det där med att stänga datorn alltså. Magiskt, är vad det är. Gott nytt år!

Hannasvirrvarr sa...

Karin - Men lättare sagt än gjort!

Sara ~Snövits äpple~ sa...

Tack så jättemycket för att du delar med dig av alla dessa fina bilder och erfarenheter. Och jag känner igen mig i mycket. Inte minst i detta att bli så stressad så att det blir outhärdligt. Och jag känner igen mig i detta att byta inriktning i livet, för att orka. Att våga sluta på ett jobb. Att våga lämna. För att man lyssnar på sin inre röst.

Hannasvirrvarr sa...

Snövits äpple - Tack själv för uppmuntran!