15 juni 2011

Så här gick det med second handmodevisningen


Jag var först på plats och försökte ha koll på allt. Så småningom, när de andra droppade in och allt verkade ordna sig till det bästa släppte oron och nervositeten och jag kunde njuta av de sista förberedelserna.

Det var sjukt hett redan från morgonen och omöjligt att undvika svettfläckar. Speciellt som jag yrade på.

Johanna både sminkade och fixade hår på de flesta modellerna.
Länk
På gården ställdes det i ordning med musik och försäljning. Gäststylisterna Matts och Karin var på plats.

Karin och Magnus säljer boken Loppisfynd.

Matts och hans assistent för dagen. De var galet trevliga och glada.

I den kokheta verandan hängde modellernas kläder och väntade.

När klockan började närma sig tolv strömmade publiken till. Och plötsligt var klockan slagen och det var bara att köra igång.

Malin, somrig och avslappnad.

Angelica i en söt klänning.

Victoria med sjyssta byxor.

Kajsa var stilig i klänningen som Karin var snabb att fånga.

Vi hade inte så många modeller så ibland blev det riktigt tighta ombyten. Här blev det så tight att Heidi inte hann ta på sig skorna. Men barfota fungerar ju alltid på sommaren.

Här är Sandra på väg till sjöss.

Malin likaså.

Antonia leder ungdomsrådet i Kristinestad och var den första jag värvade till planeringsgruppen. Hon hade inte tänkt ställa upp som modell men när det blev lite kris ställde hon upp och det gjorde hon snyggt.

Killarna var duktiga de också när de fortsatte med det marina temat som Matts stylat.


Och här är hela stora, fina publiken.

Efter visningen var det försäljning och det var en fröjd för ögat att se människor kasta sig över begagnade plagg! Anka var också där.

Det är min syster Lina som (på min order) sprungit runt med min kamera och fotograferat eftersom jag visste att jag inte skulle hinna själv.

Ja, det var den dagen det. Otroligt att det blev så lyckat. Kanske vi gör det flera gånger, kanske inte, man vet aldrig...

13 kommentarer:

Kamomilla sa...

Grattis!
Helt fantastiskt!!

Antonia sa...

Ett stort tack till din duktiga syster som har fotat så fina bilder! :) hann själv förstås inte fota något, så det är extra roligt att se alla andras bilder efteråt! Vi ser ju ganska proffsiga ut, om jag får säga det själv :)

Nanó sa...

Vilket kul evenemang du har ordnat och vad mycket publik det drog! Stort grattis :) Såg jättekiva ut!

Karin sa...

Grattis till väl genomfört och hårt arbete. Det verkar ha blivit hur bra som helst, och vilken erfarenhet!

Lundagård sa...

Underbart! Bra jobbat! Ooo vad jag hade velat vara där!

TIDSTJUVEN sa...

Det ser verkligen proffsigt ut. :) Bra ordnat!

Mia sa...

Ni har haft det riktigt jääte-fint i K:stad. Vad roligt att allt gick fint och att vädret och allt var så lyckat.
Fint!!!

Hannasvirrvarr sa...

Tack så mycket allihopa, ert beröm värmer! :)

jenni sa...

Vad roligt att få se lite bilder! Missade modevisningen och öppna portar med några dagar, spenderade början av veckan i K:stadstrakten vid släktens mormorsstuga. Tittade in till din shop igår men du var inte där. Vi hittade i allafall en Spidermanmålarbok. :)

pimples.ratata.fi sa...

Ser alldeles megalyckat ut! Härligt!

Läste också den finfina intervjun med dig i Marthatidningen. Allt verkar gå medströms för dig - välförtjänt - och gör mig superlycklig för din skull :)

Dessutom är din blå skjorta på översta bilden att dö för, dregel.

Hannasvirrvarr sa...

Jenni - Kul att ni var in, jag var antagligen i något av de bakre rummen, begravd under kläder :)

Pimples - Tack! Och jo, det har verkligen varit en händelserik vår. Den blå är givetvis ett loppisfynd :)

Anonym sa...

Oj va de hade vari roligt att se. Men Lahtis var en upplevelse det med.

Anna sa...

åh, det där såg kul ut! :)