12 december 2012

Läget

Alltså hjälp så det hopar sig här innan jul. Jag trodde det var december redan halvvägs in i november men nu kan jag ändå inte fatta att julen snart kommer att vara bakom oss. Det går ju undan så förbaskat. Och det är så rojsigt i min ateljé, jag behöver flera hyllor. Och det är pyssel med marthorna och föreläsning med framtidsforskare. Att kunna öppna dörrar och tända lampor i hemmet genom att helt enkelt säga "öppna kylskåpet" är alldeles runt hörnet, sa han. Och jag är inte helt säker på att jag vill ha det. Jag tar kreativa pauser på datorn och suger i mig estetiskt bildflöde på Pinterest och äter rå lök för att stävja halsont. I slutet av veckan ska jag provköra en gammal industrisymaskin som troligtvis får flytta in hos mig. Och på söndag är det julbasar på Ritz i Vasa, jag kommer att vara där, kanske vi ses?

4 kommentarer:

AnnaA sa...

Hallå där! Att gurla halsen med ljummet saltvatten gör underverk för onda halsar. Testa!
God Jul!

AnnaA sa...

gurgla menar jag...

Hannasvirrvarr sa...

AnnaA - Ljummet saltvatten nästa!

Kitten von Kat sa...

Arbeta inte för hårt bara ;) Hoppas industrisymaskinen är i skick, drömmer om en sån här också...