17 december 2012

Helgens materialtankar och fynd

Jag har i helgen stillat loppisabstinensen som jag upptäckte för en dryg vecka sedan. Åtminstone 5 "nya" påsar andra hands textilier har jag att bita i efter julledigheterna. Dessutom fick jag med mig ett par snygga och välsittande nudie jeans för en euro på SPR-loppis i Karleby, som jag nyss när jag satt på toaletten märkte att är ekologiska redan i första hand. Dubbelt så bra. Att återanvända ekologiskt.

Himmeli besöktes också och där fanns en massa fina designprodukter av lokala förmågor. Allra allra mest suktade jag över Vivan Huhtas små hus och ett Noolan-plagg. Det gör mig också glad att en stor del av produkterna utgår från andrahandsmaterial eller ekologiska material. Det börjar faktiskt kännas som att det är det enda framtidsalternativet på lång sikt.

Tyvärr inga bilder eftersom jag glömde kameran hemma, hade däremot alla tänkbara sladdar och laddare i hela världen med mig, men vad hjälpte det.

2 kommentarer:

Vivan Huhta sa...

Roligt att du hittade dem! Och lycka till med ditt!
Hälsningar http://bloggen.fi/vivan.huhta

Anonym sa...

Hej igen
Försökte tipsa om blogen viavia med bilder på återanvända mallar
Såhär ska det förstås vara

http://bloggen.fi/viavia