31 augusti 2010

Tisdagstema vecka 35: Belysning



Så var det tisdagstema i fabriken. Belysning är inte min starka sida, jag vill allra helst ha så mycket dagsljus att inga lampor behöver tändas, men det är ju verkligen en omöjlighet i vårt land (och så kan jag väl medge att efter sommaren är mörkt höstmys med filtar i soffan och en massa ljus rätt skönt).

I det här inlägget har jag samlat tre lampor som jag köpt på loppis. För tillfälle söker jag både en lampa till hallen och till vardagsrummet. Jag vill hitta begagnat så det kan ta lite tid.

3 kommentarer:

Skogsdoft & havsbris sa...

Fina lampor du har! Den gammaldags brytaren är för underbar, det är ju såna man växte upp med... Hoppas du hittar de lampor du söker, att hitta begagnat kan ta sin tid men blir så mycket personligare på något sätt.
Ha en fin fortsättning på kvällen!

Casa Loda sa...

Vilken fin blogg du har! Jag gillar dina klipp och klistra-dikter!
Ha det bra och lycka till med loppisletandet!

Annika

Amanda sa...

Oj tack, din kommentar värmer jätte mycket!
Industrilampan på sänggaveln är så otroligt snygg!