22 januari 2010

Jag har tre saker på hjärtat

För det första. När jag kom hem från skolan igår la jag mig ner på soffan, läste några kapitel och blev väldans trött. Jag skulle bara blunda en stund innan det var dags att ta tag i lite skolarbete. När jag blundat en stund och sedan öppnar ögonen är jag så fruktansvärt trött att jag inte förstår någonting alls. Jag tittar på klockan som visar halv sju. Inget ljus går upp. Jag kravlar mig iväg på ett toalettbesök, kommer tillbaka, sätter mig på soffan och tittar på klockan ingen. Halv sju. En massa virriga tankar om hur tiden gått så snabbt, hur konstigt trött jag är och hur ska jag orka... Först efter kanske fem sega minuter förstår jag att jag nyss sovit två timmar! Har aldrig varit med om att vara så borta, jag fattade ingenting.

För det andra. Vi har iskallt badrum, oskojat. Vi lade in en termometer för att ta reda på hur kallt det var. I höjd med fönstret var det igårkväll ca 9 grader. Nio! Och där ska man vara naken, och gissa om golvet är kallt för bara fötter. Det finns golvvärme men den fungerar bara på området utanför duschrummet (vilket slöseri).

För det tredje.

Det här är ett sjukt gott mellanmål. Jag köpte tre påsar idag, det räcker i bästa fall halvvägs genom helgen. Förhoppningsvis hjälper de mig i viktökningen för denna lilla påse på 100 gram innehåller hela 560 kcal.

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Lägger jag mig ned nu kommer det vara väldigt troligt att jag somnar. Men hur mycket pensionärsvarning är det att ta en lur halv sex på en fredag?! Näe, det går inte för sig!!

Kamomilla sa...

Jag kan aldrig ta tupplurar på em. för jag blir så fruktansvärt suur.
Och hjälp så kallt i badrummet!! lite som i vår farstu där golvvärmen är för gles. men där vistas jag verkligen inte naken...

*fniss*

alegni sa...

ibland på kvällarna (inte ofta, kanske en gång varje månad) tar jag en power nap för att orka hålla mig vaken tills det är läggdags. så himla uppfriskande det kan vara, fast då ska man ju inte sova två timmar, utan högst en kvart eller så...

Hannasvirrvarr sa...

Kamomilla - Haha :)

Alegni - Nej, två timmar var faktiskt inge bra idé, fast så var det ju aldrig en idé jag fick heller, ett rent och skärt misstag.