20 oktober 2009

Svarvat

På tisdagskvällar går jag på slöjdkurs. Det här föremålet på bilden är inte en fallossymbol (vad tänkte jag) utan det första jag svarvat i hela mitt liv. Det var inte lätt, men samtidigt gick det rätt bra. Min slöjdlärare såg imponerad ut när han såg min provbit och sa att jag har talang (men jag vet inte om han bara ville vara snäll). Nå hur som helst. Slöjdkurs är superkul, jag skulle kunna tillbringa tid i snickeriet från morgon till kväll och nu måste jag rusa för att hinna dit i tid!

6 kommentarer:

Louise sa...

Det är säkert nog rätt svårt att åstadkomma en sån grej... Kan du ypp vad du ska använda prylen till ? skall det bli en ljusstake eller??

Kamomilla sa...

Låter som en sännande kurs! Ska du svarva till julklappar åt hela släkten? :)

eirikas sa...

Halloj och grattis! Du vet vem jag är och jag vet vem du är :) Härligt med slöjdkurs! Håll dej väl med läraren, så får du mycket hjälp!

Karin - Mina Rum sa...

Hej!
Jag hittade hit via Kamomillas blogg. Det är lite extra roligt att titta in i en Åbo-blogg. Det är roligt att vi i Norden kan "umgås" på det här sättet.
Ditt svarvade alster ser jättefint ut, det är ju en svår konst. Kram Karin

Galleri MochB sa...

Låter kul :O) Gick en slöjdkurs en gång och snickrade en kista som jag var väldigt stolt över... men har aldrig provat på att svarva.

Petterssons Trädgård sa...

Hej Hanna!

Tack för påhälsningen inne hos oss! Faktum är ju att jag imponerats av din blogg ganska länge i smyg (roliga ord och trevliga bilder - en mycket lyckad kombination!) och till och med rekommenderat den åt släkten :) Ändå har jag inte kommit till skott med att kommentera... Nu är dock stunden äntligen inne :)

Skoj med kurs! Slöjda lugnt och kom ihåg de kunskaper du, från de ljuva ungdomsåren, har att falla tillbaka på! Allt gott till Åbo!

Kramar från Ida