21 januari 2013

En fredagsresa

I fredags blev det utfärd för hela slanten. Jag behövde få tag på en del grejer som inte finns här i stan och passade på att besöka loppisar och andra spännande ställen.Vi startade tidigt och var framme i Åbo och Jättirätti lagom till öppning. Det var soligt och svinkallt. Stor hall med tyger och tillbehör. Fast jag i absoluta första hand köper tyger i andra hand kunde jag inte låta bli att köpa ett par tygbitar. Förhoppningsvis kan jag ännu denna vecka visa en ny blus av det ena tyget. Sen ett besök på Turunekotori. Färgkick. Och ett besök på Emmaus som finns alldeles bakom Ekotori. Sen for vi vidare till Björneborg men jag lyckades inte fota mera den dagen.

Och några klick ur telefonen.

2 kommentarer:

Christina sa...

Vad roligt, en sån där rya med blommor (den rosa) har mamma och pappa också. :D

Fammo sa...

Oj vd fin rutig klänning! Tips: Ekotori i Reso har mycket fina grejer, väl värt ett besök nästa gån du rör dej häråt.