11 september 2012

Klädfix

Jag håller på att fixa och plocka ihop det sista inför Köptstopp - en kreativ garderob i Helsingfors imorgon. Jag blir sen kvar en dag i stan, ska göra ett besök på Habitare, träffa vänner och köpa trosor. Jag lämnar er med mitt senaste klädfix.Den här gröna collegetröjan har jag köpt på loppis för evigheter sedan. Har från första början tänkt fixa till den på något sätt men inte riktigt kunnat bestämma mig för vad, nu slutade jag fundera och satte saxen i den.

Jag klippte bort alla resårkanter, klippte upp tröjan mitt fram, sydde i en grov dragkedja i metall (loppis) och kantade halsurringningen med svart snedlist (loppis).
Och så här blev det. Den är väl ganska ful fortfarande men jag gillar den i alla fall, nu är den väldigt användbar eftersom jag tycker om lösa och lediga överdelar och långärmade plagg som är öppna framtill (som koftor och kavajer). Den mönstrade tunikan har jag sytt av en loppisfyndad städrock, jag tycker att mönstret är alldeles fantastiskt.

6 kommentarer:

Sofia sa...

Skitsnyggt!

Sofie sa...

me likes!

alegni sa...

Tummen upp!

Bohemian Maggie sa...

Kreativt och snyggt!

Villa Viola sa...

Wow. Vad fint det blev!

mammaspring.com sa...

Riktigt snyggt med svart kantlist! Kommer definitivt att efterapa detta!