30 juli 2012

Mönster på bordsskivan

Det här har jag gjort idag. Tillbringat flera timmar i en bygghall med att konstruera grundmönster på min blivande bordsskiva. Jag kom på att det skulle vara en både kul och praktiskt detalj, med grundmönster rakt på bordsskivan istället för på pappersrullar. Så tappar man inte bort dem heller. Ett vattenpass behöver man egentligen inte men jag har tappat bort min långa linjal så jag lånade vattenpasset för att dra upp de långa linjerna. Så här blev resultatet efter att ha förbrukat all dagens koncentrationskapacitet. Fyra grundmönster + ärm. Nu ska bordet lackas ett par gånger och så borde det vara klart att flytta in. 

19 kommentarer:

Gila sa...

Vilken toppenidé!!

Ida sa...

Vad fiffigt!

Red sa...

Smart som bara den!

Bohemian Maggie sa...

Så smart och kreativt!

Emma sa...

Smart och snyggt!
PS! Har bytt namn på min blogg från krupnikov till Tant Emmas bravader för att hylla den lilla tanten inom mig :)

Nanó sa...

väldigt smart, och det blir ju en sjukt snygg inredningsdetalj!

Christina sa...

Jättesnyggt och smart! :)

Linus sa...

Du e int så dum du! :)

Monica sa...

Vad knepig du är!

Lundagård sa...

SNYGGT!

Mankasfashion sa...

Inte bara är det praktiskt, det är himla snyggt med!
Ska bli så intressant att se hur hela utrymmet kommer att se ut tillslut.
Tror det blir himla bra!

Tyg och otyg sa...

Smart! Men hur har du tänkt göra för att föra över mönstret på tyget sedan? Om inte tyget är tillräckligt tunt för att linjerna ska synas igenom måste du väl ändå rita upp mönstren på papper, menar jag?

Ninah sa...

Det här är nog en av de smartaste ideer jag någonsin set!! :D

Eva sa...

Oj så det blev bra! :)

Sofie sa...

å vad jag gillar denna idé! Lycka och arbetarglädje önskar jag dig med företagandet!
Hör av dig om du tar dig över havet västerut!
S

Hannasvirrvarr sa...

Tyg och otyg - Det är grundmönster jag har ritat på bordsskivan - de ritar man hur som helst av på papper där man sen konstruerar den modell man ska sy - som man igen ritar av på papper och klipper ut mönsterdelar av. Nu slipper jag ett stadie papper ;)

Malin sa...

Det blev ju jättebra. Vilket super-arbetsrum du kommer att få. Färgen på väggen var ju också tjusig.

syko kajsa sa...

SÅ snyggt! Jag får börja flytta in i mitt nya arbetsrum imorgon jag med, men har långt ifrån ett så fint bord som du! Lycka till!

Hannasvirrvarr sa...

Tack för alla peppande kommentarer!