21 juni 2012

Öppna Portar i Kristinestad

I lördags hann jag gå på Öppna Portar några timmar innan febern slog till. Även om det är fråga om ett trädgårdsevenemang så är det en fröjd för ögat även om man inte är så värst odlande av sig. De två bilderna här ovan är tagna i en alldeles otrolig trädgård. Svårt att fånga den fantastiska känslan på bild. En massa både stora och små växter, små stigar, sittplatser här och där och så gör höjdskillnaden sitt till också. Äntligen lite stickgraffiti i Kristinestad, den instickade stuprännan finns vid Hemslöjdsgården.
I en trädgård fanns ett dockhus. Fint.Charmigt kök i dockhuset. Och ett charmigt uterum i normal storlek. Det gröna skåpet är förstås helt i min smak. En hylla med fina emaljskålar fanns också att sukta över.
I tullstugan intill gamla Ulrika Eleonorakyrkan (kyrkan på bilden under) finns en sommarbod med hantverk och en fin trädgårdsprydnad gjord av lampskärmsstommar och mattrasor.

7 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Vad mycket fina bilder! Mysigt ser det ut!

alegni sa...

jättefina bilder!
trevlig midsommar!

Bohemian Maggie sa...

Härliga bilder! Hoppas du kryar på dig till midsommaren!

Fia aka. Mollys Mamma sa...

Degbunken med svampar på har mamma, och nu fick jag såna flashbacks från när man va liten å bakade med mamma, så nu måste jag bara hem till henne och sno den! :)

Anonym sa...

Oj, va mysigt och fina bilder. Det ser så mysigt ut att t om jag skulle kunna komma och kolla :)

Katri

Koko sa...

Haha, vi har exakt det där gröna skåpet, fast i gult :-)

Fint ser det ut! Jag ångrar lite att jag inte passade på att gå på Öppna portar när jag var i Kristinestad för några år sedan, men jag föredrog att dansa...

verkstaden verstas sa...

Underbara bilder! Stuprännan med stickgraffiti är helt fantastisk.