29 mars 2012

Ytterligheter

Den här dagen har jag varit så överväldigande effektiv att jag svimmar inombords av förvåning. Hör nu bara. Jag laddade upp med en mycket bristfällig nattsömn på fyra timmar, sedan började jag dagen med en tidningsrunda på knappa fyra timmar, frukost och sedan sydde jag färdigt beställningsarbetet (som jag trodde skulle ta hela dagen plus förmiddagen imorgon) samtidigt som jag bakade morotssemlor. När jag var klar kastade jag mig iväg ut på en länk på 50 min samtidigt som jag pratade i telefon med en väninna. Så tog jag en dusch och nu är klockan inte ens fyra (enligt min dygnsrytm motsvarar det i och för sig typ åtta på kvällen).

Som motvikt kan jag berätta att sedan jag var sjukskriven i somras tills nu så har jag tittat genom hela Friends-boxen två gånger. Det betyder 173 timmar och 4 minuter i soffan med Friends (på ett drygt halvår). Och det är verkligen inte det enda jag har suttit nedsjunken i soffan och tittat på.

Den gyllene medelvägen fattas mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vilken fart! :)

Morotssemlor förresten....låter spännande!
Ha en härlig fredag!