16 september 2011

Dagens lopptorg


Jag och en mycket trevlig, höggravid kvinna besökte Frälsningsarméns loppis i Vasa. Förutom huvudbyggnaden finns det på innergården ytterligare två byggnader med saker.

Inuti det ena huset var det väldigt nedgånget. Men på ett fint sätt.


Vi besökte också relativt nyöppnade Suvi loppis (där jag glömde fotografera) innan vi styrde mot Närpes. Där avslutade vi med Röda Korsets loppis.

Ett litet, men trevligt loppis där jag köpte ett sött förkläde.


Fina koppar!

På hemvägen träffade jag en igelkott.

5 kommentarer:

Tyg och otyg sa...

Trevlig dag du verkar ha haft! Jag gillar den gula lampskärmen (eller vad det är) som ligger på en hylla i bakgrunden på Närpes-loppisen.
Trevlig helg!

Lundagård sa...

Åh, det översta ger ljuva minnen, där fyndade jag massor 1995-1996 då jag bodde i Vasa. :-)

Minna sa...

Det är även mitt nummer ett loppis, eftersom jag bor några hus ifrån :)

P sa...

Var finns det ett röda korset loppis i närpes? Det har jag helt missat!

Hannasvirrvarr sa...

P - Alldeles i centrum, i samma hus som Annie Sigg (visst heter det så). Men det är bara öppet på fredagar kl. 11-17.