16 februari 2011

Föreställningar jag gillar

Det här med konserter och festivaler har egentligen aldrig lockat mig. Jag är överlag dålig på att konsumera musik.

Men de senaste åren har jag hittat två olika sorters tillställningar som verkligen tilltalar mig. Det ena är stand up (eller liknande humorshower). Jag uppskattar verkligen humor och betalar gärna för att någon gör sig till för att få mig att skratta.

Det andra är större friidrottstävlingar. Det intresset har till största delen kommit med Anders. För honom är friidrottssändningarna på teve näst intill heliga, så jag har ju tittat en del. Jag har ett visst eget intresse också och faschineras över hur människan kan träna sin kropp till så otroliga prestationer. Dessutom har svenskfinland otroligt många duktiga idrottare, det är roligt att följa med dem.

De senaste dagarna har jag följaktligen blivit väl underhållen när jag förutom jobb hunnit med en stand upshow med André Wickström och Soran Ismail ikväll och Botnia games i Vasa igårkväll.

Vilken sorts underhållning betalar ni helst för?

4 kommentarer:

E sa...

LÄnkade till dig i mitt senaste inlägg! Hoppas du inte misstycker! För övrigt gillar jag också stand-up, men även musik i olika former. Men får jag en fin dansuppvisning så är jag allra gladast.

P.s. fint ordverifieringsord: "ablefull"

Hannasvirrvarr sa...

E - Man får mycket gärna länka ;)

Den där Victoria sa...

Jag är en konsertmänniska, både på stora arenor och i små lokaler. Roligt med standup föreställning, det skulle jag också kunna tänka mig att gå på. Gillar även inspirerande föreläsningar!

//Elvira

Fager Dam sa...

Bio. Och helst far jag ensam och har med mig en gigantenorm påse lösgodis.

Konsert har jag svår för, jag vet liksom inte vad jag ska göra med mig själv. Om det inte är ngn musik man kan dansa till, då är det kul.