5 februari 2011

Ännu lite storm innan lugnet

Egentligen borde jag ligga hemma i soffan nu och pusta ut och njuta av lugn och ro och hemmatid. Men se det gör jag inte. Jag har för en stund sedan anlänt till Åbo och ska nu ägna några intensiva timmar åt att förbereda morgondagens jobbdag. Ett uppdrag på mitt gamla jobb.

Men sen imorgon. På eftermiddagen när uppdraget (som också ska bli roligt) är avklarat då ska jag sitta ner, dricka något gott, slappna av och prata huv'et av tre toppenkvinnor som jag verkligen saknat. Jag ser så otroligt mycket fram emot det. Det goda i livet.

Och vilken känsla det var att köra in i Åbo! Jag har aldrig vurmat för Åbo, inte kallat mig Åbobo eller haft för avsikt att stanna för evigt i Åbo men det kändes faktiskt som att komma hem när jag körde ner för Aningaisbacken och över bron. Allt är så bekant.

Inga kommentarer: