11 januari 2011

Tisdagstema, vecka 2: djur i inredningen



I fabriken är det tisdagstema, som vanligt. Djur i inredningen. Den här röda elefanten, som man kan spara slantar i är mitt senaste tillskott bland prydnadsdjuren. Annars är det mest fåglar. Till exempel här och här och i marginalen till höger.

Elefanten fick jag i julklapp av min syster, hon har stilsäkert fyndat den på loppis. Troligtvis kommer elefanten mest att få rycka in som bokvakt, liksom härunder.

Alla böcker på bilden är för övrigt läsvärda.

9 kommentarer:

Karoleen sa...

Vilken söt liten elefant du har där. =)

Lotten sa...

Vilken fin bokvakt!

Skogsdoft & havsbris sa...

Fin bokvakt du har, och tack för boktipsen! :)
Ha en bra vecka!

hani sa...

najs med röd elefant!

hördu, va ska du till korsnäs o göra riktigt? :D hoppas du får se de bästa av byn i alla fall.

jo de e nog en lång väntan tills våren börjar titta fram, men man kan alltid drömma!

Sanna sa...

Supersöt liten elefant! Och va skoj med en virkdag bara sådär..åhh önskar att jag hade lite pyssliga vänner på nära håll också.. <3

SV: Idag kommer mina fat bli mer eller mindre färdiga tror jag..har köpt en större borr och färg..vit grundfärg och ljusrosa och ljusblå färg..sött eller vad tror du?

Kraaaaam
Sanna

Hannasvirrvarr sa...

hani - Jag ska besöka Yrkesakademin på orten ;) Tänker gå en kurs på distans och ska träffa läraren.

Sanna - Jag börjar nästan ha för vana att "ragga" upp pyssliga typer via bloggen, värt ett försök ;)

lotta sa...

oj hjälp vilken galet fin spargris! det var verkligen ett finfint loppisfynd. och sååå snällt av din syster att ge den till dig och inte behålla den själv ;)

SoufiRoxxx sa...

Jag fick den understa i julklapp och ser fram emot att börja läsa den!

Hannasvirrvarr sa...

lotta - Ja visst var det! Jag har märkt att bland så känns det mera okej att köpa en sak om man köper den som present :)

Soufi - Ja, den är skön läsning!