20 januari 2011

Telefonnummer 97

Lokalen som Reshop ska öppna i har tillhört Dux, där det bland annat finns biograf, och i ett skåp hittade jag några skatter som Dux lämnat efter sig.

Gamla filmplanscher, föreställningslappar och stämplar med klockslag. Dessa kulturpärlor kommer vi inte att sälja men dock ska planscherna upp på väggen så de som sticker sig in får njuta av dem.

Ett knippe biobiljetter fanns det också. Alldeles galet fina tycker jag. Fonten är fin, speciellt på föreställningslappen.

8 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Häftigt :O)

Lundagård sa...

Oh, vilka ljuvligheter!

Skogsdoft & havsbris sa...

Vilka skatter det fanns där! Den biobiljetten är då verkligen allt annat än dagens tråkiga utprintade...
Jag kom annars att tänka på en sak som jag måste fråga dig, nämligen hur gör du när du är på loppis och fotar där? Frågar du personalen först om det är OK att du fotar eller fotar du bara? Är det OK att fota på alla loppisar eller finns det ställen där det inte är tillåtet?

Martina sa...

Vilka fina grejer du hitta i Dux huset, tänk att dom sparat allt sånt! Och så mycket fint i ert hus :) var i Kristinestad bor ni?

Kamomilla sa...

Du skulle bara veta vännen så jag hoppar av iver här för allt det spännande som du går igenom!!! Det måste ju vara ganska tungt (kan tro att tankarna snurrar på natten) men ändå så KUL!!!!!

Vilka skatter du hittar och KOMMER att få se- jag tror vi får se mycket spännnande här på bloggen framöver.

Stor lyckatillKRAM till dig!

Min Naturliga Sida sa...

Läste om dej på Vasabladet idag och måste genast kolla in din blogg. Jättefin och inspirerande ! Kommer att titta in ofta ! Lycka till med workshopen ! Du kunde ju komma till Vasa arbis också !

Husmor Anna sa...

Läste också reportaget idag om dig, va fint :) Lycka till med loppis förberedelserna för röda korset. Måste nog ta en sväng till Kristinestad i sommar och kolla in vad du har gjort. :)

Hannasvirrvarr sa...

Lilith - Bra fråga, jag ska ägna ett inlägg åt det där, återkommer!

Martina - Ja, det var verkligen roligt att det råkade finnas kvar. Vi bor alldeles i centrum, som inneboende i ett av de fina trähusen.

Kamomilla - Tack för stödet, det är verkligen spännande och självklart kommer ni att få följa med på bloggen :)

Min naturliga sida - Tack! Det är säkert inte en omöjlighet det där med Vasa Arbis...

Husmor Anna - Tack, ja du ska absolut komma förbi, misstänker att vi skulle ha en hel del att prata om :)