23 september 2010

Önskar att jag också kunde

Något som gör mig lite (nåja, i ärlighetens namn ganska mycket) avis är människor som kan illustrera/rita/måla sådär oerhört tilltalande fint och personligt. Exempelvis Myltans verk tilltalar mig oerhört. Likaså Tovelisas. Anna Ileby är så talangfull och Lovisa Burfitt verkar bara behöva svepa några linjer på ett papper för att åstadkomma konstverk. Och titta på de här ljuvliga små porträtten. (Vill du öppna länkarna i en ny flik, håll ner ctrl när du klickar.)

Men alltså jag är inte bitter, jag kan ju lappa jeans som en gudinna.

5 kommentarer:

himlaverket sa...

Så läcker inspiration på tjejernas sidor.
Jag har skickat in en egen julstämpel idag till en firma, ska bli spännande att få se hur den blir.
Fin blogg by the way ;)

red sa...

Ett annat tips är Bokkei, som också ritar med tusch (!!); http://bokkei.blogg.se/

christina sa...

fin blogg, fortsätt så! :-)

Anna/Rackarungar sa...

Åhå nej, du är bra på mycket mer än att laga jeans. Kom igen nu, vad är det för spirit?! ;)
Ha en fin fredag.
Kram Anna

Hannasvirrvarr sa...

Anna - Haha, ja du har helt rätt, en riktig mesig spirit jag bjöd på där. Men ibland blir jag så matt när jag ser allt fint som människor åstadkommer. Egentligen är jag ju bara tacksam att det finns så begåvade människor på denna jord och att man får ta del av allt det vackra. Jag lovar att skärpa mig!;) Kram!