14 augusti 2010

Några fynd från sommaren


Telefonen! Enda användningen vi har av den är att den är fin att titta på men den funktionen fyller den däremot med bravur.

Väskan, både praktisk och fin, rymmer en laptop. Den gröna klänningen med prickar snubblade jag över på torget igår och blev riktigt glad. Ska bara sy om den lite.

Gamla häften.

Länge har jag spanat på pannor men de kostar ofta rätt mycket. Jag fastnade genast för formen på den här och stod länge och vred och vände på den. Fick byta den mot en tiolapp. Jag resonerade så här att jag har sett många som varit både fulare och dyrare, det här är ett bra köp.

4 kommentarer:

när det börjar sa...

Åh! Jag har sökt efter en sådan telefon en evighet på loppisar i Åbo och Raseborg. Hittade en svart vid loppiset mot Itäharju. Kostade över 50e, tyckte den var dyr. Kan man fråga hur mycket din röda kostade? Undrar om jag var överdrivet snål när det gäller den svarta.

Hannasvirrvarr sa...

Jag har också tittat på svarta och vita här och där men alltid tyckt att de varit för dyra. När jag såg den röda frågade jag priset bara för skojs skull och höll på att bita mig i tungan när försäljaren sa att den kostade 10 euro! Det billigaste jag sett innan det var en benvit för 15 euro. 50 är nog dyrt, det beror ju förstås på hur mycket man vill ha den ;)

Lycka till med letandet, fynden brukar dyka upp när man minst anar det!

Kamomilla sa...

Snygg telefon, jag minns att vi hade en grön hemma hos oss i barndomshemmet på Biskopsgatan :)

Pannan har verkligen snygga former, och en sån kunde jag kunna tänka mig att ge en tia för, helt klart!

Peppe sa...

Snygg kaffekanna! Magnus mormor har en liknande i Dalsbruk och jag beundrar alltid den.