26 maj 2010

Tidig morgon

Otroligt att jag kom mig upp och iväg. Jag var på plats innan solen gick upp.
Ungefär halv fem kikade den fram som ett glödande rött klot. Det var svinkallt uppe på Luolavuori. Jag sökte mig ner i skogen, i skydd från vinden och drack lite kaffe. Sen cyklade jag iväg för att titta mig omkring.

Skuggspel.


Jag cyklade in till centrum för att ta reda på hur det låg till där halv sex på morgonen.
Allt var lungt och nyvaket, mera människor i rörelse än jag hade väntat mig.
Jag tittade i några skyltfönster.
Ljusa, svala sommarplagg i Zaras fönster.

Så cyklade jag till slut hem över Aurabron och tittade på å-båtarna som vilade i morgonsolen.

När jag kom hem var jag genomfrusen efter att ha cyklat omkring två timmar i en kall morgon, jag kröp ner under täcket och somnade om en timme när jag fått upp värmen.

5 kommentarer:

Galleri MochB sa...

Ah så fina bilder! kanske jag också borde ta mej upp den tiden ;O)

Kamomilla sa...

Vackert, den där Å- bilden äcker minnen...

Hannasvirrvarr sa...

Galleri MochB - Tack! Det var nog värt det, det är en alldeles speciell känsla att vara ute och cykla omkring när de flesta andra sover.

Kamomilla - Ja, ån ser nästan lite renare ut i morgonsol...

martina sa...

Oj vad det ser underbart ut i Åbo! Saknar nog det lite, men i höst igen får jag njuta av stan några dagar i veckan :)

alegni sa...

det där borde man faktiskt satsa på någon gång.
dina bilder väcker nästan lite åbolängtan hos mig nu...