12 februari 2010

Hur får jag plats med allt?

En läsare undrade, med all rätt, hur jag får plats med allt jag tar (alltså köpter) hem från loppisar. Jag antar att det finns andra som undrar det också men inte vågat fråga. Som ni ser på bilden så undrar jag också själv.

Men så här ligger det till.
  • För det första så är det stökigt och ganska mycket saker här hemma
  • För det andra flyttade vi in för så gott som exakt ett år sedan och då när två hushåll körde samman såg vi en chans (och ett måste) att rensa bland sakerna. Vi sålde bort en hel del på loppis, både saker och kläder. De kläder som inte blev sålda hamnade i en säck i klädinsamlingen och de saker som inte blev sålda packade jag i en ordentlig låda som förvaras i förrådet till nästa gång vi hyr bord på loppis (inget kom alltså tillbaka in igen).
  • Och här kommer vi till tredje punkten, jag har som mål att regelbundet hyra bord på loppis och sälja bort saker, inte bara samla på mig till döds. Nu börjar det bli dags igen.

6 kommentarer:

selma.ratata.fi sa...

Jag tror vi är lite lika på den punkten. Det blir en hel del nya prylar:) Mamma säger väldigt ofta att jag har mycket saker. Men jag måste ha det så, minimalism är obehagligt.

selma.ratata.fi sa...

förresten jag bara måste fråga en sak. utan att nämna ort eller butik nu så undrar jag om du är den som i höstas besökte en viss butik och använde en gammal "plåtask" åt dina kort och den bakom kassan sa åt dig hur fiffigt och fint denna någon tyckte att det var? :)

Anna sa...

Hihi, loppisnördarnas eviga dilemma!

Sitter själv och suckar över klädskåpets fyllighet. Jag tror jag får arrangera en egen klädbytarfest någon vacker dag.

Hannasvirrvarr sa...

Selma - Haha, det kan nog hända. Jag har mina kort i en plåtask och det är ganska många gånger som kassabiträden har kommenterat den :)

Sen det där med minimalism, jag kan tycka att minimalistiska hem kan vara riktigt fina men det är helt otänkbart att jag själv skulle lyckas leva på det sättet. Jag tycker för mycket om saker och är för råddig :)

Anna - Ja, precis :) Jag behöver rensa både i garderoben och i lägenheten över lag.

Galleri MochB sa...

Ikväll förde jag också en hel massa saker till loppis... Och kom hem med, inte fullt så mycket, men några fina fynd! Och känner mej nöjd och glad :O)

Omtankar sa...

Tack för svaret! :) Skönt att höra (och se... ;)) att det inte är bara vi som lever i kaos...