15 december 2009

Nybakat, nytvättat och fotsvett

Julledigheten närmar sig med stormsteg men det är mycket som ska hinnas med innan det, mycket mera än vad jag egentligen räcker till. Känner mig ändå vid gott mod och har lyckats hålla mig ovanför ytan mycket bättre än båten på bilden.

Har å jobbets vägnar varit i hufvudstaden i dagarna två men är nu tillbaka. Nu borde jag göra skolarbete samtidigt som jag borde gå och lägga mig i tid (alltså genast), så vad gör jag? Jo, bloggar så klart.

Idag på lunchen lärde jag mig några sjuka tips. Vi pratade om doften av nybakat och en kollega sa att man kan strö kanel och socker på en plåt och sätta in en stund i en varm ugn så börjar det dofta nybakat. Då inflikade en annan kollega att hon också läst något sånt men det var så att man skulle lägga en ullsocka på en plåt, strö kanel och socker på den, in i ugnen och när man tar ut den ur ugnen ska man vifta omkring med sockan. Kollega ett börjar skratta hysteriskt och viftar avvärjande.

Hon klämmer mellan skratten fram att man ska hälla Tolu (ett rengöringsmedel) i en socka och kasta in den under soffan, så att det doftar nytvättat och fräsch och sen den där kanel på plåt grejen så att det dessutom doftar nybakat. Vi börjar alla skratta och kollega två konstaterar att hon kanske hade läst tipset lite väl snabbt. Hahaha. Vifta runt med en socka med socker och kanel, hahaha, jag kan så se det framför mig och känna hur doften av fotsvett och nybakat sprider sig i köket. Hahaha.

Nä, nu får jag nog gå och lägga mig!

Inga kommentarer: