6 december 2009

Glöggfest, bal och en liten önskan

Jag är inte alls insatt, men ser inte detta ut som Finlands svar på Blossa? Förra årets flaska var vacker i vitt. En glöggflaska som den på bilden följde med igår till glöggfest hos en god vän i hufvudstaden. Mycket glögg och skratt blev det. En hel del dans på lokala "Henkka" också och vad är väl bättre än det.Idag är det självständighetsdag och bal på slottet. Att titta på klänningar kan vara riktigt spännande, den på bilden (från lehtikuva) gillar jag. Idén är härlig men färgen skulle enligt mig få vara en annan.


Och sen...
...blickar jag upp i sänghimlen och drömmer om en verklighet som vore snällare mot alla människor, eller åtminstone en verklighet som utrustade oss med verktyg för att kunna hantera den. Så att vi som har det så bra också skulle må bra. (Förstås önskar jag också välmående till de som inte har det bra, det jag tänker på just nu är hur sarkastiskt det är att vi har det så bra ställt men ändå ska många må så illa.)

1 kommentar: