30 december 2009

Den fula tröjan

Det här är de senaste dagarnas favorittröja. Den är lös och skön och eftersom den inte är ylle utan bomull och polyester så känns den behagligt sval och sticks inte det minsta. Och ser ni vad det står på magen? YSL, tillverkad i Italien, good stuff. Jag köpte den på loppis för några euron, kanske förra våren men återupptäckte den nyligen när jag packade för julledigheten.

Min omgivning har inte visat så värst mycket gillande. Något av det första min moder sa när jag kom hem var "nämen usch va ful tröja" (men så litar jag inte alls på moderns omdöme när det kommer till hur jag klär mig heller).

Ni vet uttrycket "fulsnyggt". När något är så fult att det blir snyggt eller när det helt enkelt ligger precis på gränsen mellan vad man anser vara fult eller snyggt. Jag tilltalas ofta av fulsnygga grejer, de känns mera levande och energiska än något som bara är "helt perfekt fint". För det är perfekt fint en stund och sen blir det tråkigt, inte alltid men ganska ofta blir det så för mig. Men om en sak är både ful och snygg så finns det så mycket att spela med på något sätt. Det är svårt att förklara vad jag menar. Det är känslan för saker.

3 kommentarer:

alegni sa...

kanske din mor främst reagerade på färgen - vi fick nog av den på 80-talet, förstår du ;)

Matilda sa...

nej, inte ful... den är ju perfekt fulsnygg, precis som du säger! :)

Hannasvirrvarr sa...

Alegni -> Jo, det var nog färgen, hon hade också köpt ett garn åt mig till julklapp i en grön färg som jag tyckte om, då sa hon att hon hade tänkt "men usch vilken äckligt färg, den där tycker säkert Hanna om" och det gjorde jag ;)

Hanna -> Tack :)