23 augusti 2009

En första titt

Nu är jag tillbaka i Åbo igen då. Det blev handlat en hel del på marknaden och jag ska absolut visa bilder, men jag har inte hunnit fotografera ikväll, det har varit för mörkt dessutom. Istället bjuder jag på följande.

Den här underbara vita, gamla telefonen köpte min väninna på Juthbacka. Bilderna är från hennes supersköna lägenhet. Bakom telefonen syns en tavla för örhängen som hon fixat - händig kvinna :)
Det här är min syster med sin nyinköpta coola lampa, den köpte hon av Lundagård. Bilden nedan är tagen i systers lägenhet. Hon har en jordglob, det är tufft. Hon köpte den för fyra euro på loppis. Soffan är vår farmors gamla, jag har också haft den när jag flyttade hemifrån. Den är en liten skatt om man som jag blir otroligt glad av färgklickar.
Nu väntar en ny vecka då igen!

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Jag har en likadan lampa! :D Fast jag målade min svart! :D
Urläcker vit telefon! Inte hade man långa telefonnummer på den tiden inte...

Fröken Fräken sa...

Den där marknaden verkar vara en höjdare! Jag har börjat spana efter en liknande lampa, på en loppis här brukar de få in rätt många sådana och de brukar inte vara dyra. Nu ska man hitta den rätta bara!