3 maj 2009

Söndagsfynd

Hurra för loppis som är öppna söndag. Att gå på loppis är nämligen enligt mig en idealisk söndagssysselsättning. Idag var jag (och min Sambo!) till Kippis-Center i Manhattan. Första gången jag varit dit. Och här följer dagens fynd.

Trots att jag inte bryr mig så mycket om "apoteks-trenden" så är det ju inte svårt att avgöra vilken av de här burkarna som är mer estetiskt tilltalande. Endast 1,40 euro.


Mysig glasburk (de följer ju alltid med hem lite nu som då ;P), denna för 4,40 euro.


Sedan lite textil. Överst ett dynvar i ljust, ljust typ mintgrönt med broderier, 50 cent. I mitten ett sött förkläde med fina mönster som ju inte syns på bilden och underst ett till förkläde, härligt färglatt och med spets på fickan. Förklädena fastnade jag för främst för att de var så pinsamt billiga, 20 cent styck. Jag brukar inte använda förkläden, men nu får jag börja. Eller använda tyget till något annat.


Enkla, superbekväma, svarta pumps. 2,80 euro.

Den vita tallriken för 1,40 euro.


Trevlig söndagkväll!

4 kommentarer:

Ardisia sa...

Oj vad du fyndat!

Hoppas du hittar din tallrikshylla snart :) De är så lätta å pynta med favoritsakerna!

Ha en bra kväll, KRAM

Kamomilla sa...

Vilka fynd! Jag gillar apoteksburken. :)
Det där var mitt favoritloppis när vi bodde i stan!

Fröken Fräken sa...

Söndagsöppna loppisar, ja det är precis som det ska vara! Här är det tyvärr så att loppisarna har stängt så fort det närmar sig en helgdag.. härliga fynd till förmånliga priser :-)

Galleri MochB sa...

Javisst är det härligt att söndags-shoppa...:O) Har också besökt Manhattan loppisen några gånger. Brukar höra till vår agenda när vi besöker systeryster i Åbo!