5 april 2009

Påskfint och loppisfynd

Halva veckan har jag varit uppe i Österbotten å jobbets vägnar men nu är jag tillbaka. Roligt att hinna spendera lite tid med familjen men skönt att vara tillbaka hemma. Tack för alla tips angående byrån. Jag har bestämt mig att inte måla den, just nu i alla fall.

Jag har välkomnat påsken med påskliljor och glada, pastellfärgade chokladägg i en härlig glasform som jag köpte på loppis igår. Tre likadana faktiskt, 4 euro var.


Här lite annat plock som jag fått med mig från loppis på senaste tiden. En sån där mätsticka i trä har jag länge tänk att skulle vara skoj att ha, den här var bara 90 cent. Och den minsta saxen var 50 cent (eller en euro, minns inte), det är en knappnålssax. Genom att skruva på skruven ställer man in hur långt klipp den gör, så behöver man inte vara rädd att klippa sönder knapphålet när man ska klippa upp det.

En mysig korg hittade jag också, för 6 euro. Jag tycker om formen på den.

Och perfekta sommarsandaler för 2 euro. Trevlig söndag!

1 kommentar:

Lina sa...

Oj vilka fina sandaler! Jag hittade ett par jättefina och speciella svarta sandaler på Uff i Helsingfors i fredags, men jag har tyvärr inte skostorlek 36 så de fick lämna på hyllan.