23 februari 2009

Målarprojekt gånger tusen

"Hannas hej och hå" (potentiellt namn på en firma som inte finns på riktigt) är i full gång med målarpenseln här hemma. Här är några av målarprojekten. Först de här stolarna, plus en till, har jag målat gröna. Jag ska sätta upp en bild på dem sen när jag hinner fota dem i någorlunda dagsljus.


Det här lilla hallbordet har varit brunt. Jag ville "fräscha upp" det och har målat det vitt. Jag ska också sätta nya knoppar på lådorna, de vita på andra bilden. Det som syns i bakgrunden är de gamla.


Och så nere i sovrummet håller jag på och målar mitt lilla skrivbord. Benen har varit gråa och skivan brun, nu blir det vitt för hela slanten och också till skrivbordets lådor hade jag tänkt leta nya knoppar. Alldeles till vänster utanför bilden står vår säng, månne vi kommer att förgås i ångor från målarfärgen inatt?


Det finns en hel del annat här i lägenheten också som jag har tänkt måla vitt... har fått ta en del retsamma kommentarer om det redan. Typ "Älskling, jag tycker inte längre om den här tröjan, vad ska jag göra med den? Tror du det hjälper om jag målar den vit?". Jag tar det med ro, så länge han låter mig hållas bara.

Inga kommentarer: