12 april 2012

Långfredagsöppet

Jag börjar känna mig okej igen. Dags att blogga loppisarna jag besökte under påsken. På långfredagen körde jag ner till Sibbo och till min stora förvåning och oerhörda glädje var ett stort loppis (som jag inte besökt på länge) öppet i Hämeenkyrö (alldeles intill E12, på Mestarintie).


Det var ganska fullt och lite stökigt. I min smak alltså. En del priser var ganska höga, på till exempel finska designtyger och arabiakärl men så är det på de flesta ställen nuförtiden.



Någon hade virkat Angry Birds.

En låda med läderbitar, kan inte förstå varför jag inte köpte den. Ångrar mig djupt men jag var väl så trött att tanken på att bära lådan (plus plastpåsen full med inköp) till bilen kändes övermäktig).

Gamla undervisningstavlor. Fina, och väldigt pedagogiska. Hoppas de får ett bra hem.

Jag gillade Aamulehtiaffischen. Fast nu när jag ser på bilden dras ögonen hela tiden till den glada, solbrända mannen som kikar upp bakom en tavla till höger i bilden.

Bilder från Saloturen också på kommande.

5 kommentarer:

lillavild sa...

Lagt in din blogg som länk på min blogg, hoppas det är ok!

Lina Teir sa...

En grej jag kom att tänka på apropå bloggar: I Norge finns en sida där man kan lägga upp evenemang alltid när det ordnas loppis (loppemarked.no tror jag den heter). Vet du om det finns nåt liknande i Finland? För det var väldigt praktiskt. Man visste alltid var det var loppis på gång. :)

Hannasvirrvarr sa...

lillavild - Det är absolut okej, tack för länken!

Lina - Den här sidan (http://www.rompetori.info/tapahtumat.php) stötte jag på nyligen, annars känner jag inte till...

Bohemian Maggie sa...

Sidu, Sibbo! :) Där var jag också under påsken och besökte familjen min. Vilket virrvarr av grejer på loppiset... men det är ju där de bästa fynden kan finnas har du ju sagt ;) Tänk att någon orkat virka Angry Bird och sedan så gott som genast säljer bort dem (antar jag eftersom AB inte funnits med i bilden så länge).

Hannasvirrvarr sa...

Maggie - Nämen sidu! :) Antar att någon virkat dem just för att sälja.