5 april 2012

En våg av tacksamhet

Jag kom nyligen hem från inhopparjobbet (hade ett kort morgonpass, 7-11). Strax ska jag iväg på lunch med två bra kvinnor i mitt liv och efter det ska jag jobba på med egna grejer här hemma och förhoppningsvis ta mig ut på en länk.

När jag cyklade hem för en stund sedan värmde solen i ansiktet och jag drog några djupa andetag av den friska luften och kände en stor tacksamhet välla över mig. Så förbaskat skönt att inte sitta fast i något heltidsjobb som äter upp mitt liv. Att kunna njuta av en lång lunch mitt på dagen och vara ute i solskenet om jag vill. Möjlighet att vara spontan och flexibel. En känsla av att jag själv äger min egen tid.

Att jag sen jobbar lika många timmar som heltid (en del veckor mer, en del mindre) upplever jag inte som lika betungande. Jag känner mig mycket mera fri så här.

Inga kommentarer: