9 januari 2012

Kaffe, bebis, skolådor och städlust

Det här har varit en trevligare dag.

Jag började med att köra via Lappfjärd, för att boka ett loppisbord (det tog en halv minut) och köpa ett par bullar. Och sedan körde jag vidare till trevligt kaffesällskap.

Jag passade på att gulla med en bebis. Man får ta tillfället i akt, de växer ju så det knakar.

Jag stannade tills det blev mörkt. Sen tog jag äntligen tag i något jag tänkt göra i flera dagar, gick in till skoaffären på vägen hem och plockade med mig en massa tomma skolådor (som jag ska använda till förvaring).

Och när jag kom hem så hände det! Jag började städa i mitt kaotiska rum. Att det ska hända har jag väntat på i flera veckor. Jag fyllde min teakbyrå med skolådor så att det blir lättare att organisera sakerna. Var sak ska minsann få sin plats. Nu håller jag tummarna för att lusten finns kvar imorgon, för jag måste lägga mig nu.

Inga kommentarer: