11 november 2011

På tal om

Förra veckan skickade jag in en etableringsanmälan för Hannas Virrvarr. Jag har ännu inte fått några papper tillbaka men antar att företaget är registrerat eftersom jag igår fick ett samtal av en försäljare som började ungefär så här: "Hej, du har visst en nystartad firma..."

Jag vet inte om det finns någon speciell fest man ordnar när man blivit med företag men jag tror nog jag kommer att vilja fira det hela. Men jag tror också att jag vill stöka undan julen först.

3 kommentarer:

Nora sa...

Din mentor har säkert sagt det redan, men du kommer att bli alldeles överringd av försäljare. Mitt råd är att genast säga, eller skrika EI! åt dem. Jag hmm:ade mig igenom ett samtal och fick en ordersbekräftelse hem på posten. Det blev en polisaffär av det. Var hård! I mitt fall var det Suomen markkinoitirekisteri.

Grattis förresten till det nyetablerade företaget, att vara företagare är det roligaste som finns!

Hannasvirrvarr sa...

Tack! Och jo, jag har blivit varnad och försökt vara hård. Idag ringde en igen och jag sa tre gånger väldigt tydligt att jag är inte intresserad, nej tack. Man får i alla fall öva sig på att säga nej :)

Sara sa...

Det tar nog ett tag innan det kommer :) Några veckor minst. Men jo.. alltså telefonsamtal får man hur många som helst per dag just av sånadär typer... hatar!