23 september 2011

Några små fynd


Ganska precis en sån här kruka hade jag tänkt mig att torka bestick i när jag började använda en tillfällig glasburk för flera år sedan. Igår köpte jag den, för 20 cent på loppis i Lappfjärd.

En fågelbrosch i trä köpte jag för 30 cent på gårdsloppis när det var gammaldags torgdag i staden.

Och nu sitter jag här med te i en kopp med moln och antecknar i häftet med det grafiska mönstret (30 cent på Hoppets Stjärnas loppis i Närpes). Det här lilla bloggandet som hände nyss kan vi se som en kreativ paus i mitt planerande, okej?

4 kommentarer:

Sofie sa...

ljuuuuuvlig mugg!
fina fynd.
s

elin sa...

fågelbroschen!! wow!

Amyndra sa...

jag har krukan. där bor basilika :)
muggen är underbar.

Eva sa...

Oj tack vad snällt!

Vilken tjusig fågelbrosch, jättefin! Jag tror jag har dille på fåglar för tillfället :)