17 augusti 2011

Fem i rad


Så här ser det ut i vårt vardagsrum just nu.

Jag kan hålla med de som kommenterat att lampans skärmar är fin färg som de är. Men när man tittar närmare så är tyget smutsigt med små mögelprickar och banden är rispiga och smutsiga. Så planen är nog att göra nya skärmar nån gång. Tills vidare får man bara titta på lampan på avstånd.

Tavelserien med rosor köpte jag i somras på loppis i Lappfjärd. Jag vet inte riktigt varför men jag gillar dem, kanske är det för ramarna eller för att de är en serie som hör ihop. Eller så är jag bara en lite rosälskande gumma inombords.

11 kommentarer:

Villa Viola sa...

Finfina! Jag älskar blomtavlor och får inte nog av dem.

TIDSTJUVEN sa...

Så mysigt! :) Det ser ut som om en liten mormor skulle bo i ditt vardagsrum.

Christina sa...

Snygg mormorsrutefilt. Håller själv på med en egen nu, fast med stora rutor.

Hannasvirrvarr sa...

Villa viola - Skönt att jag inte är den enda!

Tidstjuven - Haha, jag vet. Jag väljer att tycka att det är lustigt, inte tragiskt :)

Christina - Tack! Jag var superstolt när jag fick den klar. Jag håller också på och virka större rutor nu, få se om det blir en filt nån gång.

Anonym sa...

Har du redan målat och klätt över pallen du köpte samtidigt som den "trehövdade" lampan?? Kul att se lägenheten möblerad...jag har ju bara sett den tom... :-)
Kram. Mamm

Hannah sa...

Ååhhh, lampan är så fin. och soffan, och resten. Du har ett fint vardagsrum.

Ninette sa...

Kombinationen rosor och tavelramar är ju helt perfekt! Din lampa ser så fin ut på foto i alla fall, jättefint foto med soffan o lampan o tavlorna och allt!

Hannasvirrvarr sa...

Mam - Nej, det är en annan fotpall från tidigare men det har visat sig att det kunde vara bra med två.

Hannah - Tack, du kanske också är en liten gumma inombords :)

Ninette - Tack så mycket!

Gila sa...

Åh så fin tre-armad-lampa. Jag gillar din blogg och blir from nu följare...

Hannasvirrvarr sa...

Gila - Tack, vad roligt att du gillar!

Sofie sa...

tavlorna e ju jättefina sådär på rad! det är roligt hur fynd man gör, som man inte vet riktigt vad man ska ha till, blir till något fint att se på eller att använda.
s