22 november 2010

Loppisterapin

I två timmar och femton minuter gick jag i lugn och ro omkring och grävde i en massa gamla, dammiga saker. Terapeutiskt som vanligt.

Där fanns en så fint lakritsplåtburk, men den var för dyr för min smak.

Samma sak med den här runda asken.

En busig liten kisse plirade på mig när jag gick förbi.

I en tjock handarbetsbok hade någon glömt löv i press.

Önskar att den hade passat, men den var storlek barn.

Titta på den här mannens klädsel. Kort, vit tröja och riktigt tighta, rosa jeans. Kommer nån någonsin att klä sig sådär igen?!

Julsaker hade dragits fram.

Och jag hittade ljusslingan jag var ute efter. 2 euro. Fungerade perfekt.

Den här korgen, med alla gamla fina fotoramar kostade bara 2 euro. Ja, jag köpte så klart hem den.

8 kommentarer:

Angeliqa sa...

Vad mycket fint du hittade! Plåtburken för lakrits såg alldeles fantastisk ut, synd att den var för dyr.

Kamomilla sa...

Fyndnäsa- det har du!

Humppe sa...

1) Jag har en sån där rund sak. (fast den är från ikea....)

2) Jag har en kompis som klär sig som den där karln. Urcoolt.

Hannasvirrvarr sa...

Angeliqa - Ja, jag var hemskt nära att köpa den i alla fall för att den var sååå fin. Men. En annan gång kanske.

Kamomilla - Tack :)

Humppe - 1) Jag tror jag vet vilka du menar, min kompis har också såna. 2) Kul och verkligen coolt!

Linus sa...

Jag såg en liknande lakritsburk på juthbacka i år, men den var också snuskigt dyr. Vem har kommit på att plåtburkar skall kosta en mindre förmögenhet? Korgen med ramarna var ju ett superfynd, nu kan du tillverka tavlor till försäljning på löpande band! :)

enannanhelena sa...

Härligt att få följa med dig på en virtuell:) loppisrunda! Särskilt en dag som denna när snön yr & vinden viner. Gul plåtburk med mitt favoritgodis. Mums! Jag stämmer in i hyllningskören!
/helena

EmilyKate sa...

Hej där, just hittat din blogg, jag älskar det! Ledsen om den här texten är sargade, Jag använder Google Translate haha! Jag älskar den hästen tröja ... du kunde gå tillbaka och hämta det, och kände det i tvättmaskinen, och förvandla den till en kudde!

Linn sa...

Just den där runda saken har jag också gått och suktat efter några gånger. Känns som att livet skulle bli lite lättare om man ägde en sån..