14 oktober 2010

Utmanad

Både Ingela och Anna har utmanat mig att svara på Bernard Pivots tio frågor. Here it comes.

1. What is your favorite word?


Jag tycker överlag om ord och att skriva så favoritord kommer och går. "I synnerhet" tycker jag är fint, liksom "saga", både som ord och namn.

2. What is your least favorite word?

"Lår" är ett groteskt ord i min värld.

3. What turns you on creatively, spiritually or emotionally?

Att skratta tillsammans med andra, att gå loppis i lugn och ro, vackert ljus, naturen, spontana tilltag, vackra bilder, fika (som är ett så bra ord, men tyvärr inte riktigt existerar i finlandssvenskan).

4. What turns you off?

Stress och ångest, att skynda omkring med tunga väskor och svettas. Människor som är fördömande och inskränkta.

5. What is your favorite curse word?

Beror på tillfälle. Svordomar bör användas med finess.

6. What sound or noise do you love?

Tystnaden som man hör på sommarstugan när man vaknar. Eventuellt med inslag av vind och partnerns morgongrymtningar.

7. What sound or noise do you hate?

Utdragna borrljud, som går genom märg och ben, i höghuset där man bor. Eller hög musik när man ska prata med någon.

8. What profession other than your own would you like to attempt?

Allra helst någon sorts kreativ mångsysslare. Andra alternativ kunde vara modersmålslärare eller lastbilschaufför (dock bara för en tid).

9. What profession would you not like to do?

Polis. Läkare.

10. If Heaven exists, what would you like to hear God say when you arrive at the Pearly Gates?

Välkommen! Vi ska precis ta fikapaus, här får du umgås med alla och ta av allt som är framdukat, lassa på ordentligt, fikapausen varar nämligen för evigt! (Så avslöjades min lata natur.)

3 kommentarer:

alegni sa...

kul att du ville anta utmaningen!
en fikapaus som varar för evigt låter himmelskt :)

Anna/Rackarungar sa...

Underbart! Partnerns morgongrymtningar är alltså de finaste du kan komma på! Du är rolig du. Men lastbilsschaffis, kom igen? Du måste förtydliga, hur kort tid hade du tänkt?
Any how väldigt roligt, precis som jag misstänkte!
TACK och kram
/Anna

Hannasvirrvarr sa...

Haha, kul om jag roar! Lastbilschaffis ja, jag tycker om att köra och skulle bra kunna tänka mig att jobba ett par år som lastbilschaufför. Fast jag skulle vilja köra trevliga saker, typ bullar eller blommor eller post :)