11 juli 2010

Awesome!

Jag mellanlandade i Åbo fre-lör för att packa om min väska från sommarläger till ledighet i österbotten. Fick mig två trevliga överraskningar, ett - våra efternamn i nördig kombination (endast en bokstav som skiljer sig i namnen) hade kommit upp på postluckan och två - fasadrenoveringen är så långt klar att man numera får vistas på vår balkong.

Däremot hade inget hänt med flyttberget som i panik skyfflats in och lämnats åt sitt öde strax innan midsommar. Det får bli höstens bekymmer för nu är jag ledig.

Igår hann jag med ost- och vinkväll och på dagens schema står: loppis vid gammal tågstation, besök vid mosters sommarcafé och om allt går väl tältning med god vän. Dessutom skiner solen och inga bekymmer finns i sikte. Åh herregud vilken bra ledighet!

(Högst antagligen kommer min blogg att börja uppdateras oftare nu, stay tuned!)

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Låter bra! Flyytberg hinner man ta itu med nån tråkig regnig dag...
ha det gott i hettan!