18 maj 2010

Hur du undviker att bli färdig med dina studier eller Bloggtips

Det sista skolarbetet vill bara inte bli klart. Jag stiger upp halv åtta och jobbar skärpt i kanske en timme. Sedan tar det stopp. Istället äter jag frukost, läser bloggar, cyklar till skolan och fotar blommor på vägen, lånar böcker, lunchar och fikar överdrivet länge hos en god vän, cyklar hem, läser bloggar, bloggar själv, städar (hallen som bara slarvstädats hela vintern städar jag supernoga och länge), bakar morotssemlor, tittar på Finlands top model och äter nybakade semlor.

Så är klockan halv tio och jag tänker att nu ska jag ta igen den förlorade jobbdagen och skriva supereffektivt på skolarbetet i ett par timmar innan jag lägger mig. Först ska jag bara läsa de senast uppdaterade bloggarna på min blogglista, kommer in på Peppes blogg och ser en intressant bloggrubrik i hennes blogglista och hamnar in på den roligaste pappablogg jag någonsin läst. Jag sitter och skrattar högt för mig själv och klickar på "äldre inlägg" med en aldrig tidigare upplevd intensitet. Fnissar och klickar och fnissar och klickar. Och så är det plötsligt långt förbi läggdags.

Tack som fan, Fredrik Backman!

Inga kommentarer: