16 april 2010

Mera om Humorlandskampen

Det är lite synd att Humorlandskampen klämde sig in mitt emellan två ångestdrypande skoldagar när jag varit bitter med en intensitet lika stark som finnarnas drift att supa. Det gjorde att jag inte kunde slappna av och njuta av det lika mycket som om jag hade haft en trevlig dag bakom hörnet.

Men den här förmiddagen har jag ryckt upp den värsta roten till ångesten och känner mig som en friare själ. Att få otrevliga måsten överstökade är nästan lika befriande som att åka till södern mitt i vår mörka smällkalla vinter. Och oftast mycket billigare.

Men åter till Humorlandskampen. Det är en sådan lyx att bara få sitta och skratta, att någon finns där framme på scenen och är rolig på beställning. Det kräver förstås att personen klarar av den situationen och faktiskt är rolig, annars blir det mera av en skräckupplevelse, men det var ingen risk för det igår i alla fall.

Till exempel tyckte Ola Söderholm det var synd att Sverige och Finland inte är ett land eftersom det landet hade varit format som ett manligt kön. Det säger säkert något otrevligt om nivån på min humor men jag tyckte det var hilarious.

Inga kommentarer: