30 mars 2010

Påskgräs och fototips efterfrågas

Förra veckan sådde jag påskgräs. I en stor emaljmugg som jag köpte från Salo för 1,50 euro och i en plåtburk som jag köpt för flera år sedan. Det har växt lite knaggligt och det är ju konstigt, det brukar ju växa som... (ehheh, just det ja, det är ju gräs).

De här två bilderna visar också pinsamt tydligt att jag ofta fotar föremål snett uppifrån, på snedden. Jag tror det är mitt sätt att undvika att bilderna blir "platta" och "döda", det känns som att de får mera liv på det här sättet men måtta med allt och omväxling förnöjer - fototips anyone?

Jag har ingen utbildning som rör foto och skulle gärna gå någon kurs eller läsa in mig ordentligt själv (och förstås pröva mig fram) men jag har inte ens hunnit eller orkat läsa genom hela instruktionsboken till kameran (Canon EOS 1000D) ännu. Så om det finns någon fotobegåvad läsare på min blogg får du gärna bjuda på ett tips!

Inga kommentarer: