10 mars 2010

Dagens saldo

Dagens plus:

- Fått hoppa in som vikarie på ett daghem (relativt) nära mig (det kommer dessutom att bli flera gånger inom kort vilket betyder trevlig arbetserfarenhet, skojiga ungar och pengar på kontot)

- Fått beslut om beviljat studiestöd (pengar!)

- Köpt universums skönaste nagellack (först stor besvikelse för att den rätta färgen var slut, sen enorm glädje när jag hittade en sista förpackning på en helt annan hylla)

- Köpt ett paket färgglada strumpor (har lagt märke till att ungefär vart tredje par av mina strumpor har hål så det var på tiden)

Dagens minus:

- Våta fötter (jag undrar om jag hatar något så mycket som våta fötter?)

- Väckning klockan sex efter sex timmars orolig sömn (när kroppen är van att stiga upp halv nio)

- Röd dag, svälld mage (kommentar överflödig)

Dessutom gårdagens plus i färskt minne:

- Lunchträff med syjuntan (som borde få ett bättre namn, förslag anyone?)

- Vågade mig frimodigt på vårens första länk (knappa 3 km i mommoväxel, benen kändes tunga och ovana men i huvudet kändes det splendid)

Saldo:

Mycket trött men framför allt mycket nöjd och belåten. Framför mig ikväll har jag dessutom en massa olästa blogginlägg och kvällsmat med the boyfriend (om han kommer hem någon gång). Överlägset veckans bästa dag hittills.

Inga kommentarer: