1 februari 2010

Vidarebefordrat mail:

Barnen i en lågstadieklass fick i uppgift att rita en teckning med någon av sina föräldrar på jobbet. En flicka bidrog med följande alster:
Efter att den lilla flickan tagit med och visat teckningen hemma, återvände hon till skolan nästa dag med en lapp till klassläraren från mamman som löd:

Jag vill gärna klargöra ett par saker angående min dotters konstverk. Detta är INTE en teckning av mig när jag utför någon slags stångdans på en strippklubb. Jag arbetar i en järnaffär och jag hade berättat för min dotter om hur mycket pengar vi hade tjänat efter det senaste snöovädret. Bilden föreställer mig när jag säljer en snöskyffel!”.


Alldeles prima exempel på hur lätt det kan uppstå missförstånd barn och vuxna emellan.

För övrigt är jag riktigt flitig idag, har avverkat 5 punkter på min "göra"-lista. Ska ta lunch och sedan fortsätta beta av på listan.

4 kommentarer:

alegni sa...

jag fick samma mejl imorse. det var faktiskt ett av de bättre på länge :)
hoppas fossingarna torkat upp nu.

lotta sa...

hahah!!! lovely kiddoo. barn är fantastiska.

Anonym sa...

he ir mamm din he, skrattar, skrattar, skrattar. Piasconest

Anonym sa...

signaturen skall vara Pia, inte Piascoest