20 februari 2010

En höjdarlördag

Jag började dagen med att gå in till stan i snålblåsten, det gäller att paketera in sig i den här kylan. Drack förmiddagskaffe med Johanna och Anna. Att gå på café på helgförmiddagar är nog en oerhört skön sysselsättning.
När jag kom hem hade vi planer som jag inte fått veta något om i förväg. Det visade sig vara inomhus FM i friidrott som stod på programmet. Det var också trevligt. Alla tighta kroppar som virvlade omkring där väckte inspiration att bygga lite på sin egen kropp. Jag har inte haft tid att prioritera träning sedan skolan körde igång men så småningom vill jag ha ändring på det. Med en tränad kropp mår åtminstone jag så mycket bättre.
Nu ska jag höja stämningen ytterligare genom att måla naglarna blåa.

5 kommentarer:

Anna sa...

Haha, inomhussport - våra gissningar var ju inte helt oanande!
Förmiddagskaffe på helgdagar är definitivt en sysselsättning som tål utövas ofta! Mycket mysigt!

red.ratata.fi sa...

Hahaa okej, vi gissade liiite åt rätt håll iallafall! Hej om du vill börja gå på motivus så har du en träningskompis där :P

Kamomilla sa...

Åh så du är flitig med inlägg, jag hinner inte med! =:o

Den där idrottshallen väcker minnen hos mig. Tränade friidrott där i åldern 9-13... *nostalgisk*

hani sa...

JAHAA! det var de som din kära inneboende hade planerat :) min syster hade tänkt delta men det blev inte av. det där nagellacket är ljuvligt! det kommer bli asläckert!

Peppe sa...

Inspirerande nagellack.

Sign Ytliga Peppe