25 januari 2010

På tal om att jag är sömmerska

Min mellanlillasyster tog studenten 2008 och jag hade sytt hennes klänning. Vi var båda mycket nöjda med resultatet. Ja, det är faktiskt en av de klänningar jag sytt som jag är allra mest nöjd med. Den må se enkel ut men där under finns en hel del jobb. Hela överdelen är stärkt med linne och mellanlägg så att den står för sig själv om man håller i klänningen i midjan. Och i kjolens foder är tyll fastsydd i två lager för att ge önskad vidd. Passformen blev bra och den önskade känslan fångades. Bilden har lillalillasyster tagit.

Den här nostalgitrippen påminner mig om den ena brudklänning som jag har sytt (som blev fin som en dröm och lite speciell i linnetyg och med virkad spets). Jag ska kolla med bruden om jag får visa bilder så kanske jag återkommer med det.

Inga kommentarer: