4 januari 2010

3 superfynd

På nyårsaftonen undersökte jag loppishallen i Jakobstad. Många tomma bord och en hel del höga priser men jag fick ändå (som vanligt) med mig hem en ordentlig mängd grejer och lyckades vaska ut tre sjukt bra fynd.
1. Gamla isolatorer i porslin. Fyra stycken för tre euro. Ingen jag har visat dem åt hittills har varit riktigt beredd att hålla med om fyndfaktorn i dessa, så nu vänder jag mig till er (själv är jag förstås helt övertygad). Jag har letat efter just såna här för att använda dem som knoppar (alltså handtag). Bara en skruv med fint huvud genom, skruva fast och vips har man sköna, unika och återanvända knoppar på t.ex. sina skrivbordslådor. Och mamma ba "eeh, ja nä det här måst jag nog smälta en stund" efter att jag förklarat.
2. En gammal, lite bucklig registreringsskylt, endast 1,50 euro. Det är ju en superfin detalj i inredningen. Älsklingen ba "Va?" och jag ba "Men det är sant, det är en het inredningsdetalj, jag lovar, jag kan visa bilder..." och han ba "Nä prata int med mig på en stund, jag måst smälta det här". Ungefär så.

Det tredje fyndet är flanellskjortan som figurerar som bakgrund på båda bilderna. Jag har letat och också köpt rutiga skjortor tidigare men de är alltid för breda och korta för att vara som jag vill. Men den här är slim och lång, tights under bara. Perfekt. Endast 2 euro. (Den här behövde ingen "smälta".)

6 kommentarer:

0008 sa...

Haha! Jag tror jag joinar in med din morsas åsikter i den första frågan;) Lätt! Kram

alegni sa...

åhh, jag är superavis på registreringsskylten!

Louise sa...

Neeeejjj, en registerskylt för 1,50!! Den blir jag helt enkelt dunder-avis på!! Så snygg!

Hannasvirrvarr sa...

Alegni och Louise - Tack så mycket det var väl det jag tänkte också, att den var ett superfynd.

Och Malin du är ju catlover vilket betyder att vi redan från början är på helt olika sidor så jag kan väl inte vänta mig medhåll från dig? ;) Kram!

Lundagård sa...

De fyra i porslin är isolatorer, har alltså använts till att snurra elledningar runt. I vårt uthus finns den gamla elkonstruktionen med dem kvar.

Hannasvirrvarr sa...

Oj, jag var lite fel ute då. Jag borde ha vänt mig till dig från början :) Tack för infon.