29 december 2009

Se till mig som liten är

Kajs debutroman Se till mig som liten är fick jag till julklapp. Det är evigheter sedan jag haft tid och ro att läsa något skönlitterärt (tyvärr) men den här boken tog jag itu med genast på juldagen. Och jag sögs in i den direkt, kanske en kombination av själva boken och att det är länge sedan jag läst något. Det kändes extra spännande eftersom Kaj kommer från samma lilla by som jag, vi har gått i samma skola och hälsar på varandra när vi träffas.

I morse läste jag ut den och det är en bra bok, välskriven. Mycket ångest ryms innanför pärmarna. T.ex. här kan man läsa en recension om man vill.

3 kommentarer:

alegni sa...

jag får kalla kårar när jag tänker på den boken. kaj är duktig på många sätt!

Lundagård sa...

Har väl inte läst en bok på tio år :-) fast jag också älskar böcker, så har inte ännu läst den men definitivt en bok som skall läsas!

Omtankar sa...

Jag hittade den bara på finska, men har också nyligen läst den. Gripande, sorglig och välskriven, även i finsk översättning.