4 november 2009

Tappa vantarna och dö!

Jullov 2005

Vet ni vad som gör mig som fotgängare riktigt irriterad i trafiken? De där chaufförerna som visserligen låter en gå över vägen innan de själva susar förbi, men som håller farten så hög så att de nästan nuddar vid hälen som är sist att komma över på trygg mark. Tänk om fotgängaren snubblar eller tappar sin vante och stannar för att plocka upp den! Jo -> krasch och goodbye!

Jag blir så irriterad de gånger jag hamnar i den här situationen att jag får lust att avsiktligt tappa min vante och stanna till mitt på vägen. Jag vill att chauffören ska bli skrämd och känna skuld och ändra sitt körbeteende. Men det skulle antagligen betyda att man fick sätta livet till och det är det inte värt.

Huh. Det var dagens spya det.

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Nej, det är nog inte värt att testa det. Men jag vet vad du menar. Det är många som inte alls tänker på oförutsedda händelser. Ha en bra onsdagkväll!

Kamomilla sa...

Jep och i de trakter du bor är det inga lagar som gäller alls... :(

Louise sa...

ja eller de där som med ilfart susar förbi en annan bilist som stannat för skyddsväg på en tvåfilig gata... kan visa sig vara en dödsfälla för fotgängaren som lugnt har tänkt sig gå över vägen då en bilist stannat för en gångs skull...HUUU