23 september 2009

Lila höstmys

Nu har vi snart den tid på året när det är för mörkt att fota innan man far till jobbet och för mörkt att fota igen när man kommer hem från jobbet. Suddiga bilder med andra ord (i alla fall med min lilla kamera). Men glada färger ska jag i alla fall bjuda på nu.
Liten metallbricka för 50 cent som spraymålats vit. Lila ljus från Ikea och några små spetsdukar. Det rutiga tyget är en stor flanellskjorta som jag köpte på loppis idag på lunchen.
Inspirerad av min fotograferande, kreativa systers bilder (den nedan) tänkte jag sy om skjortan till en mysig höstkjol. (Titta in på min systers blogg om ni gillar vackra bilder)


Jep, jag hade en plan och satte igång med sax och måttband. Kjolen blev klar och slutresultatet blev ganska nära det jag tänkt mig (inte alls en självklarhet fast jag är utbildad sömmerska :P). Men nu är det alltför mörkt för att ta någon bild så det får vänta. Håll till godo!

3 kommentarer:

Kamomilla sa...

Vilket spännande projekt! :)
Ljusen har fin färg!

Tofslan sa...

Häftigt att du tycker om lila :))

Loppan Lorum sa...

Kul idé! Blir riktigt inspirerad - undrar om sambon har nån skjorta han inte skulle sakna i garderoben kanske... :)