7 september 2009

Bakat och stämplat


Den här gulliga muggen köpte jag på loppis förra veckan. Holy cute liksom! Det är högst antagligen en serie och det skulle vara roligt att hitta flera, tänk om man fick ihop en hel samling tills man kanske har barn någon gång. Släng er i väggen, muminmuggar! Någon som haft liknande mugg som barn? Jag hade faktiskt en My Little Pony-mugg men det var inte den här samma serien, den muggen var mindre.

Hur som helst ponnyn på muggen heter Cupcake och jag fick sån lust att göra cupcakes som matchade muggen. Håll i er nu...

Hon ser allt lite sugen ut :) Jag använde glasyrrecept som fanns i kokboken i inlägget under - inte bara fin, god också. Muffinsen är gjorda på ett vanligt chokladmuffinsrecept. I samma veva gjorde jag några mindre kitchiga muffins också. Jag gillar färgkombinationen i bilden.Så har jag köpte lite nya stämplar. Serien med bokstäver från Clas Ohlson som många andra här i bloggvärlden också har och så en fjäder-stämpel och ett paket med fyra hörndekorationer. Först blev det några bokmärken.
Och sen lite fri konstnärlighet.
Den runda tavlan med hängare har en story också. Jag drömde nämligen en natt om såna tavlor. Man skulle ha dem hängande på samma krok som handhandukarna i badrummet, en tavla för varje handduk som sa vem handduken var tänkt för. När jag vaknade mindes jag den här inredningsdetaljen tydligt och har tänkt på den ända sen dess. Så till sist var jag ju tvungen att göra en.

Och! Så har jag anmält mig till en slöjdkurs, ska bli så roligt och spännande.

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Fina fina tavlor! Gillar dem skarpt!
Härligt att förverkliga en ide man gått och tänkt på!

JohannaDesign - Blommor, smycken o inredning sa...

Åh en sådan mugg har jag ståendes i mitt skåp :) min första egna mugg. Trevlig helg. Vänligen Johanna