11 september 2009

Att döda och återuppväcka en växt


Mitt jobb är ett vikariat. Förutom jobbuppgifter att ta hand om fick jag också två växter. De var inte sprudlande när jag började i början av året och det blev inte bättre vill jag lova. På grund av reparationer flyttades en del möbler omkring i våras och jag råkade ställa växterna på en plats där jag inte såg dem och glömde helt bort att vattna dem.

När jag kom tillbaka efter semestern var det endast bruna torra blad som hängde över krukkanterna. Jag antog att det var helt kört med dem men för att det ändå inte kunde bli värre testade jag att klippa av alla blad strax ovanför jorden. Och började vattna regelbundet - vips har jag sprudlande gröna blad som är större varje morgon jag kommer till jobbet. Dock bara i den ena krukan men det är ändå över förväntan!

Om jag nu bara kommer ihåg att vattna till årets slut så har jag en ny blomma att lämna över till ordinarie arbetstagare :)

Inga kommentarer: